FUNDACIÓ PRIVADA - TALLERS JOSEP LLORENS ARTIGAS

EL Racó - Gallifa 08146 (Barcelona) Spain Tel/Fax: (+34) 93 866 23 20

Fundació

La seu de la Fundació Josep Llorens Artigas, va ser construïda l´any 1989 per l´escultor Joan Gardy Artigas en memoria del seu pare, el famós ceramista Josep Llorens Artigas , per recordar la seva obra i el seu treball i per formentar les vocacions artístiques així com l´educació, la cultura y les arts. Tots dos, pare i fill varen col.laborar intensament, amb Joan Miró en la realització de tode les seves cerámiques i en nombroses escultures en bronze.

També varen viure a París tots dos. Des dels anys 20 del segle pasat, Josep Llorens Artigas va  tenir amistat amb  Braque, Picasso i Buñuel. Dels anys 60 als 90 Joan Gardy Artigas va  traballar amb Chagall, Braque i Giacometti, i va exposar a la Galeria Maeght de París, Zuric i Barcelona. Tambe va realizar grans escultures públiques a Estats Units , França , Espanya, Suïssa , etc.

La Fundació Josep Llorens Artigas, projectada pel famós arquitecte  americá Bruce Graham, de l´ oficina S O M de Chicago, esta pensada per realitzar-hi tot tipus de treballs artístics: ceramica, escultura, gravat y pintura, etc.

Té capacitat per acollir diversos artistes professionals seleccionats de diferents països. Organitza exposicions, concerts, conferéncies y trobades entre crítics d´art, professors i personalitats de les arts i la cultura, en un clima de creativitat i d´ obertura.

Els tallers que ofereix la Fundació són de 150m2, lluminosos i espaciosos. Ofereix també les instal.lacions técniques necessaries així com grans forns de llenya japonesos (dels tipus noborigama i anagama) i un forn de gas. Disposa també d´una ámplia biblioteca especialitzada en arts de tot el món, amb una especial atenció a la cerámica, amb nombrosos llibres técnics, molts d´els quals escrits pel el mateix Josep Llorens Artigas.

L´objectiu de la Fundació Josep Llorens Artigas és enriquir l´artista en la seva tècnica i en els seus coneixements, contribuir a fer progressar l´ art, la cultura i la seva percepció per fer una societat més constructiva i oberta.

Lazul.com